8/23/2012

Bejing

Ni-hao!
 
Sitting in Beijing on a huge, red couch on the top floor of our hotel. We arrived yesterday at 11.30 (Chinese time).. that's 05.30 in Sweden. I nearly slept 25 minutes on the plane.. which made me a zombie the whole Wednesday. . . and I fell asleep 18.30 in the evening and I slept 30 minutes in a beautiful park today. My body is a bit confused about this time-change. Anyway I´ve experienced sooo many strange, disgusting, good, bad and amazing things already.
 
 It gets dark outside in just some minutes in the evening (around 19.00), our shower doesn't work, I´m like a super famous girl wherever I go. . . people stare and want to take pictures all the time, you can spin the tables while you are eating in a restaurant, there are dancers in all ages in the parks, you have to bargain when you shop, food is very cheap, I haven't drink coffee for two days (that is one of the bad things), I´ve nearly learn how to eat with sticks. . . still dropping some food on the table, Its around 26 degrees outside, we have start to plan for the first concert and the Chinese people can do incredible things with their bodies.
 
It doesn't work to upload images in this blog yet. . . sorry. But I promise I´ll do it as fast as I can. That´s all for today. Its time for tasting Chinese yogurt. We are going to the Great Wall Of China tomorrow and That Is Awesome

 
 
 

6 comments:

  1. Härligt att höra att ni kommit fram! Kunde man fälla sätena ordentligt eller fick du sitta upprätt hela natten? (En-hmmm-hoppas-du-svarar-rätt-för-att-kunna-bearbeta-pappa-för-en-Kinaresafråga:-)) Cooolt med Kinesiska muren! Ser fram emot bilder!!! Det kommer nog ta några dagar innan du hämtat dig från zombiestarten. Det måste kännas konstigt när främmande människor kommer och vill ta kort, vad ska de ha dem till liksom?? Åååh vad jag redan skulle vilja ha en lattestund... Kram på Dig!<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mammi! Oh I miss you! Jo asså det gick att fälle dem lite, fast inte så man låg ner... men det fanns teve med olika filmer och tevespel (As-Coolt!) Skulle vilja ljuga, men du vet att jag inte är så bra på det. Pappa skulle inte gilla den flygresan jättemycket om han satt där jag satt, men det finns ju förstaklass som är tusen gånger bättre! Boka en sån åt pappa. Det är värt! Bilder kommer absolut. Ska lägga upp så fort jag kan... har inte haft så mycket tid och så mycket Internat bara, men den som väntar på nått gott..!

      Nu har jag hämtat mig från zombistarten och börjat vänja mig vid superstar-livet. Du anar inte vad låååång den Lattastunden skulle bli! PUSS å KRAM

      Delete
  2. Man får säkert sitta helt upprätt hela långa resan med knäna inkörda i sätet framför :|

    ReplyDelete
  3. Du är grym Olivia!
    Jag har taggat dig i ett foto på Facebook, den där du pussar mig på kinden på festen. Den var söt. Hoppas det var okej kram :)
    / Hanna

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hannaaa!! TACK!! Åh det går så bra, såå bra. JAg tycker om söta bilder. Ta hand om våra goa små flickor där hemma i Sverige och krama dem hårt från mig. Hoppas du har det bra och att vi ses så fort jag kommer hem. PUSS och välkommen att bli en av alla min followers ;) <3 <3 <3

      Delete